100 år truet av 100 dager – Vi jakter ikke kreative priser bare for å vinne dem Shortlist til Young Lions Digital er klar: - Et tøft felt Maarud lanserer sprø kampanje Sølvfisk: Vår kreative leder, Pia, er med i Sølvfisk-juryen Nord DDB henter kreatør fra Anorak NORD DDB har flere shortlists i Anfo Effekt Nytt konsept for Grilstad Fikk nordmenn til å spise 512 prosent flere Gullpinner Nytt konsept for Redd barna Byråene kjempet om prisvinnende makkerpar Fra naturattraksjon til headliner Pia & Linus blir kreative ledere Adams matkasse bruker utestemme Nord DDB tok gull i DCC Awards Nord DDB best på kreativitet i Norden Entur vil inspirere til norgesferie Nytt reklamekonsept for Möller’s Maarud bytter reklamebyrå til DDB Papirpose-kunst spres internasjonal Tranuar for Möller’s Poteter i postkassa vinner DM pris Ekte gull i frysedisken Royal reklame fra Diplom-Is Gullkalv til Ingrid og Tage Nytt konsept for nordiske matkasser Gull i Visuelt for McDonald’s Paper Bag Art Diplom-is til Nord DDB Paper Bag Art er Editor's Pick på Adage 3 Gull og 3 Sølv til Nord DDB på Gullblyanten Grand Prix til ice og Nord DDB på Anfo Effekt Jens og Henriette vinner Young Lions Print DM-prisen til Nord DDB for Felleskjøpet Nedtelling til Gullblyanten med Fredrik og Joachim Sølvfisk til Entur og Nord DDB Historisk bronse til Nord DDB i Cannes Lions Sølvmikk til McDonald’s og Nord DDB 13 norske D&AD-nominasjoner, med «Urban Miner» i tet Visit Norway, bytter ut Trigger med Nord DDB etter en konkurranse med hele 32 byråer Nord DDB og Ice vinner Sølvmikken for april Gullrush for Nord DDB på Gullblyanten Effekt for McDonald's og Ice Elkjøp vinner av bærekraftpris Jobben 7 av 10 ikke vil ha, men 10 av 10 mener noe om Nord DDB vinner TV-aksjonen for fjerde år på rad Nord DDB kåret til Nordens meste kreative byrå Nord DDB på topp 3 i ANFO Effekt de siste 10 årene Nord DDB henter digitalt gullteam Ice med reklamespark til Telia: - Folk flest driver ikke med fjernkirurgi Om hvordan «Urban Miner» kampanjen gikk fra teori til praksis Nord DDB brukte e-sport for å nå unge med TV-aksjonen Adams Matkasse med ny visuell profil, utviklet av Nord DDB Forlater TV-aksjonen til fordel for Nord DDB: - Hun har imponert oss Felleskjøpet lanserer ny visjon og nytt reklamekonsept: - Ærlig og ujålete Nord DDB henter lederteam fra SMFB Prisbelønnet kreatør med internasjonal fartstid blir ny kreativ direktør i DDB - Skal jobbe i Nord DDB på dagtid og moonlighte som danser Emoji-trøbbel for Ice i ny ungdomskampanje: - Tror det ligger en sannhet i filmene Effektiv reklame i praksis Nord DDB vant Integrert-prisen – Dette er den viktigste prisen! McDonald’s stakk av med årets Grand Prix på ANFO Felleskjøpet velger nytt reklamebyrå: Vi ønsker rett og slett å få mer ut av hver krone Nord DDB vant Sølvmikken med McDonald’s-kontofon Nord DDB med ny kampanje for TV-aksjonen: - Barn skal få være barn, ikke brud Sølvfisken til Nord DDB og McDonald’s Nord DDB svinger seg fra dansegulv til symesterskap: - Gjør at jeg får akkurat de klærne jeg vil Sølvmikken til McDonald’s og Nord DDB 10 år med McVekst – Møt årets Grand Prix vinner McDonalds til topps med «Stjel våre ansatte»-kampanje Adams Matkasse ber OnklP prøve seg på kjøkkenet TV-aksjonen til Nord DDB for andre år på rad: - Enorm tillitserklæring Nord DDB satser knallhardt på design – henter fem nye Allente-sjefen vil bygge Nordens sterkeste TV-merkevare med Nord DDB - Skal være «bedre sammen» Landet Nordens største leverandør av matkasser – nå er de klare med nye kampanjer McDonald’s og Nord DDB til topps i ANFO Effekt Gullblyanten 2019: DDB vinner 2x gull og Brings DM-pris